5 lutego br. nastąpiło otwarcie zgłoszeń na wybór partnera prywatnego dla projektu „Budowa Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia”. Postępowanie prowadzone jest w formie dialogu konkurencyjnego – najbardziej optymalnej formie prowadzenia zamówienia przewidzianego w ustawie Prawa Zamówień Publicznych i Partnerstwa Publiczno– Prywatnego, dla dużych projektów infrastrukturalnych.
Rozpoczęcie dialogu konkurencyjnego jest jednym z kluczowych kamieni milowych projektu budowy Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia. Poprzez publikację ogłoszenia, zakończony został ważny etap prac w obszarze ekonomiczno- finansowym, prawnym i technicznym.
Wśród zainteresowanych zaprojektowaniem, budową, sfinansowaniem, wyposażeniem oraz następnie utrzymaniem i eksploatacją pirsu Portu Zewnętrznego są:
– Meridiam Eastern Europe Investments 4 SAS oraz Gdynia Terminal Holding SAS
– Hutchison Ports Poland S.à r.l.oraz Port of Felixstowe Limited
– International Container Terminal Services Inc.
– Mota-Engil Central Europe PPP Road Spółka z o.o.
Czytaj także: Wiemy kto będzie doradzał przy budowie Portu Zewnętrznego w Gdyni w formule partnerstwa publiczno-prywatnego